Якщо ваша мета - не тільки купити правильні гальмівні диски і колодки, а й отримати від них максимальну віддачу, засвойте одне просте правило: всі найважливіші справи починаються вже після покупки!
Вібрація в кермо при гальмуванні, скрип і писк гальм, нерівномірний знос дисків - всього цього можна уникнути, здійснивши просту, але досить важливу процедуру прикатки ваших нових колодок та дисків. Отже, якщо ви ставите питанням, чому варто виконувати ті чи інші дії в процесі притирання нових компонентів - цей пункт для вас. Якщо ж для вас важливий тільки результат - перейдіть до абзацу Правила.
1. Нові гальма, незважаючи на візуальну «рівність», в точці дотику, не матимуть повного зчеплення. Нова пара, відразу після установки, матиме 10-20 точок дотику загальною площею 30-50%.
2-й пункт випливає з першого. Через нерівномірний розподіл навантаження на поверхні компонентів, в перші 400-600 км пробігу дуже ймовірно, що в деяких точках поверхні виникнуть температурні перепади. Від перегріву фрикційний склад цих ділянок може бути перенесений на поверхню диску у вигляді тонкого шару, який невдовзі перетвориться на цементит. Наслідки цього явища детально описали в цьому матеріалі.
Але всього цього можна уникнути, дотримуючись простої інструкції.
Правила притирання нових гальмівних дисків та колодок.
Дана інструкція призначена для застосування в перші кілометри пробігу після інсталяції. Найкращий момент - відразу після установки комплектуючих, для цього оптимально вибрати ділянку дороги з найменш інтенсивним рухом. Не можна використовувати екстрене і тривале гальмування до закінчення процедури прикатки. Вкрай бажано виконувати процедуру в сухих дорожніх умовах. Якщо поблизу СТО, яка встановлює гальма, немає потрібної ділянки дороги , на невеликій швидкості і з легким переривчастим гальмуванням добирайтеся до необхідної місцевості.
- Вибирайте ділянку дороги, який дозволить спокійно набирати і сповільнювати швидкість, не заважаючи іншим учасникам дорожнього руху
- Розігнатися до швидкості близько 60 км/год і відразу, натиснувши на педаль гальма, скинути швидкість до 5-10 км / год. Сила натискання на педаль повинна становити близько 70-80% від повної.
- Не зупиняючись, відразу набирайте швидкість до 60 км/год і знову гальмуйте до 5-10 км/год.
- Проведіть 10 таких циклів гальмування, не даючи парі охолонути між підходами. На заключних етапах може спостерігатися легкий запах згораючої фрикційної смоли - це цілком нормально, і демонструє, що ви все робите правильно!
По закінченні 10 циклів, не зупиняйтеся і відпустіть авто в рух накатом, даючи гальмам якомога більше часу для пасивного охолодження. Буде досить 500-1000 метрів. Це вкрай важливо.
Точна швидкість не важлива, дотримуйтеся показово зазначених показників.
По можливості, намагайтеся не робити повної зупинки автомобіля під час прикатки, адже нагріта і притиснута колодка може перенести фрагменти верхнього шару на поверхню диска, створивши вкраплення
В результаті цієї процедури повинно утворитися так зване «липке тертя», коли на поверхні диска створюється тонкий шар, захищаючий від нерівномірного зчеплення колодки з диском. Крім того, коефіцієнт тертя пари досягне свого максимального показника.
Пам'ятайте! Відсутність правильної прикатки нових компонентів може призвести до вібрацій при гальмуванні, зниженому ККД, аж навіть до руйнування фрикційного складу колодки!