Ігнорування процедури притирання гальмівних дисків та колодок

Ігнорування процедури притирання гальмівних дисків та колодок

Незважаючи на те що процес прокатки нових гальмівних дисків і колодок ніби описаний у всіх офіційних інструкціях до автомобіля, окрім того - о тим пишуть виробники гальмівних дисків і колодок, наш досвід показує, що деякі водії часто сприймають це досить несуттєвим і ігнорують прості засади. І дарма.Незважаючи на те що процес прокатки нових гальмівних дисків і колодок ніби описаний у всіх офіційних інструкціях до автомобіля, окрім того - о тим пишуть виробники гальмівних дисків і колодок, наш досвід показує, що деякі водії часто сприймають це досить несуттєвим і ігнорують прості засади. І дарма.

Ми вже давали коротеньку інструкцію, як притерти нові компоненти. У цьому ж матеріалі хотілося б більш предметно торкнутися негативних наслідків відсутності прокатки або неправильної (неповної) процедури і описати причини виникнення.

Трохи математики. Нові диски і колодки, відразу після установки, мають поверхню контакту 50-60%. Причому ця площа розподіляється нерівномірно – тобто в якихось точках є зчеплення, в якихось немає. Саме тому перші 400-600 км вкрай важливі, щоб фрікційні поверхні могли досягати 100% зчеплення. І особливо ця процедура важлива для гальмівних колодок класу high performance.

Отже, список найпоширеніших проблем, що можуть виникнути через відсутність процедури притирання.

  • Низька ефективність гальмування. Зустрічається під час перших 1000-2000 км пробігу. У більшості ситуацій прикатку здійснювалося в умовах заміських доріг в режимі інтенсивних навантажень.

Природа явища. Тут слід нагадати, що на початку експлуатації нових компонентів колодки та диск не мають повного зчеплення поверхнями. Тобто в цей період навантаження в окремих точках гальмівної накладки вже перевищує стандартну. Крім того, на високих швидкостях в цих точках відбувається локальний перегрів матеріалу. В свою чергу перегрів викликає оскління поверхні. В результаті - коефіцієнта тертя знижується.

Як уникнути? Притирання нових компонентів провадити в міському циклі, в режимі стандартних повсякденних швидкостей. Виділіть для цього кілька днів, щоб весь необхідний період - 400-600 км - виконувався в розміреному ритмі.

  • Нерівномірний знос гальмівного диска.

Досить неприємний симптом хоча б тому, що його наслідки можна повністю оцінити тільки через кілька тисяч кілометрів. Він проявляється в утворенні борозні на поверхні диску, нерівномірній глибині зносу його полотна.

Причина: як вже писали вище, після установки нових розхідників незмінно пляма контакту буде 50-60%, і на перших кілометрах пробігу це буде викликати нерівномірний розподіл навантаження на диск. У режимі помірної їзди цей фактор можна нівелювати – за ті 200-500 кілометрів зона тертя стабілізується. Однак в режимі агресивно водіння авто можна довести пару тертя до перегріву. В точках дотику колодки утворюється цементит , змінюючи в цих місцях твердість чавуну. В результаті починається нерівномірний знос диску.

Як уникнути? Виключити екстремальні та тривалі гальмування протягом перших 500-1000 км.

  • Вібрація в кермо при гальмуванні.

Вона може проявлятися навіть в перші 500-1000 км. Практично у всіх подібних випадках (з нашого досвіду) притирання не здійснювалося або здійснювалося частково. Симптом - вібрації в кермі при гальмуванні.

Причина: Подібно до ситуації 2, але окрім нерівномірного зносу може додатися перегрів болванки.

  • Скрип і писк при гальмуванні.

Один з поширених симптомів, який теж може вказувати на неправильну прикатку чи ії відсутність. Скрип при гальмуванні може проявитися досить рано: через 200-500 кілометрів після установки (звичайно, за умови, що основних причин сторонніх шумів немає). Природа скрипу, в даному випадку, така: оскільки ще немає 100% прилягання робочих поверхонь диска і колодки, в точках зіткнення може статися локальний перегрів. Скління фрикційної накладки часто практично завжди проявляється у вигляди скрипу чи пісків.

Загальна рекомендація. Тут не буде різноманітних порад: дозвольте собі виділити 400-800 км на розмірену їзду в міському циклі, уникаючи різких навантажень і інтенсивного гальмування. Не притирайте нові колодки і диски в режимі їзди по заміських трасах, в темпі високих швидкостей. А після різкого або тривалого гальмування не тримайте ногу на педалі гальма, чим вона закінчується - на фото вище.

Запит по VIN